Konfa

Vi planerar att köra konfirmationsläsning 2023-2024. Vår konfirmationsläsning sker i samarbete med Borgenkyrkan i Tierp.

Vad är konfirmation?

Konfirmationen är ett sätt att undersöka kristen tro. Vi har lektioner, fikar, pratar och umgås, åker på läger, leker lekar, firar gudstjänst och skapar minnen för livet. Vi pratar om livets stora, spännande och svåra frågor. Vad är meningen med livet? Varför finns vi till? Finns Gud? Vad är kärlek? Vad händer när man dör?

För vem?

Konfirmationen är för dig som börjar årskurs 8 under hösten -23 och är född -09 eller tidigare. Du behöver inte vara döpt för att konfirmera dig, du behöver inte heller veta vad eller om du tror på något. Vi utforskar tillsammans!

När och hur?

Vi kommer att träffas efter skolan på torsdagar mellan klockan 15:00-17:00. Förutom veckoträffarna kommer vi att ha en övernattning, och två läger, tillsammans med andra konfirmandgrupper i regionen. På höstterminen är vi i Örbyhus och på våren i Tierp, vi ordnar med gemensam åkning.

Anmälan?

Anmälan är stängd och konfirmationsläsningen är i full gång. Är du intresserad av konfirmation, kontakta pastor Jens eller håll utkik på vår hemsida i början av hösten 2024.

Infoträff

Vi kommer att ha en informationsträff för konfirmander och vårdnadshavare den 28/9 klockan 18:30-19:30 i Björkbackskyrkan Örbyhus, då får du också en sista chans att anmäla dig.

Har du frågor eller funderingar, eller vill ha mer information, kontakta någon av ledarna:

Jens Marklund, pastor Örbyhus
Sara Löfstedt, diakon Örbyhus