Hyra lokaler

Det går bra att hyra delar av eller hela kyrkan till konferens, föreningsmöten, fester eller annat. Här ryms upp till 150 personer. Lokalerna är i fint skick och praktiska för många olika typer av samlingar.

Gunnar Ståhlberg

För att hyra någon av våra kyrkor/lokaler kontakta

Björkbackskyrkan 0
Björkbackskyrkan 1
Björkbackskyrkan 2
Björkbackskyrkan 3

Serveringslokal

Lokalen rymmer cirka 70 sittande personer vid bord. Här finns en mindre scen, ljudanläggning och digital projektor. I direkt anslutning finns en stor altan i vinkel mot väst och syd, möblerad med bord och stolar under säsong. En fin plats att sitta vid när vädret tillåter.

Serveringssal 0
Serveringssal 1
Serveringssal 2
Serveringssal 3
Serveringssal 4
Serveringssal 5

Kyrksalen

Här finns plats drygt 100 sittande personer. En större estrad finns längst fram i salen. Här kan dukas om till en större festdukning, här är högt till tak och det finns ljudanläggning och digital projektor. Rummet är i direkt anslutning till serveringslokalen och en vikvägg kan öppnas upp om ni är riktigt många.

Kyrksal 0
Kyrksal 1
Kyrksal 2
Kyrksal 3
Kyrksal 4

Köket

Här lagar du avancerad mat eller fixar enkelt fika och allt däremellan. Här finns spis, ugnar, micro, alla köksredskap du behöver samt kyl och frysmöjlighet. Porslin ingår i hyran och det finns möjlighet att duka fint till både kaffet, lunchen och middagen. Vita dukar kan hyras efter överenskommelse. Separat och välutrustat diskrum finns i direkt anslutning till köket.

Kök 0
Kök 1
Kök 2
Kök 3
Kök 4

Övervåningen

Här finns rejäla soffor och ett biljardbord samt lite spel. Rummet fungerar även fint som samtalsrum när man vill sitta lite bekvämare.

Övervåning 0
Övervåning 1
Övervåning 2

Nedervåningen

Här finns möjlighet till aktiviter av olika slag i flera rum. Pingis, enklare innebandy för barn och ett lekrum med leksaker för de allra minsta. Här finns även ett par smårum att använda.

Nedervåning 0
Nedervåning 1
Nedervåning 2

Studio

Vi har även en musikstudio med replokal för den som är intresserad av det. Läs mer på studio-sidan.

Ta dig hit

Till Björkbackskyrkan tar du dig mycket enkelt med tåg eller buss då stationen ligger 5 minuter från vår dörr. Restid med tåg från Uppsala station till vår dörr ca 30 minuter, från Gävle ca 45 minuter. Det finns gott om parkeringsplatser för bilar.

Förtäring, städning och restriktioner

Önskar man något enklare fika eller annat att äta så kan det ordnas efter överenskommelse med de möjligheter vi har för tillfället. Annars fixar ni det själva, mataffär och pizzeria finns inom 10 minuters gångavstånd. Björkbackskyrkan är en alkohol-, drog- och rökfritt plats.

Vi förbehåller oss rätt att neka uthyrning till sällskap med åsikter som starkt strider mot församlingens värderingar eller kristen tro.

Vår kyrka hyr man och lämnar i lika fint skick som när man kommer om inte annat avtalas. Städredskap finns på plats.

Ljudtekniker, sång och musik? Fråga oss, ibland har vi möjlighet att hjälpa till även med det!

Det är inte tillåtet att ta in några djur i våra lokaler.

Kom ihåg att alltid informera besökare om hur de tar sig ut vid eventuell brand. Utrymning av lokalerna enligt uppsatta utrymningsplaner. Återsamlingsplats vid anslagstavlan nere vid vägen på nedre grusplan.

Lokalerna släcks och låses när man lämnar dessa. Nyckelkort återlämnas enligt överenskommelse.

Priser som anges är dagspriser.

Entreplan inklusive kök, exklusive kyrksal

Frånpris förening/privatperson 1 200kr
Frånpris företag/kommun 2 400kr