Ge en gåva

Här på hemsidan presenteras lite av allt det som händer i Equmenia och Equmeniakyrkan i vårt område - visst vill du vara med och bidra?

Eftersom hela vårt arbete bygger på idéella insatser och frivilliga gåvor behöver vi hjälpas åt. Församlingen har kostnader för lokaler, anställda, lägerverksamhet och mycket annat. Det finns många olika sätt att bidra ekonomiskt till såväl församlingens arbete som Equmeniakyrkans gemensamma arbete i Sverige och andra länder. Här följer några exempel på hur du kan bidra.

Kollekt vid gudstjänster och samlingar

Vid gudstjänster och andra samlingar samlar vi in pengar till församlingens omkostnader för den verksamhet som bedrivs. Vissa söndagar är det insamlingar till Equmeniakyrkans gemensamma arbete i Sverige och andra länder. Du kan ge kontant i kollektboxen, via kortdragare eller Swish.

Autogiro/månadsvis banköverföring

Låt givandet bli en enkel och regelbunden vana! Anmäl autogiro för automatiskt givande från ditt konto eller ge din gåva i samband med att du betalar räkningarna varje månad. Du kan själv ta kontakt med banken för att anmäla autogiro direkt till församlingens konto eller anmäla dig som månadsgivare via Equmeniakyrkan.

Kyrkoavgift

Ett annat enkelt sätt att ge är att ansluta sig till kyrkoavgiften. Då dras 1% av din årsinkomst direkt på skatten och det du ger på detta sätt fördelas mellan den församling du anger och Equmeniakyrkan nationellt. Läs mer om kyrkoavgiften på Equmeniakyrkans hemsida.

Minnes- och högtidsfond

Vill du hedra minnet av någon bortgången eller uppvakta någon i samband med högtidsdag. Ett fint sätt att göra det är att ge en gåva som kommer flera till del. Du ger gåvan till församlingens bankgiro och anger att det är till minnes- och högtidsfonden, vilken person det avser samt den hälsning du vill framföra. Det går också bra att ta kontakt med församlingens kassör eller pastor så hjälper de till.

Mer information om de olika sätten att vara med och bidra finns i foldrar som du hittar i våra kyrkor samt på Equmeniakyrkans hemsida via ovanstående länkar. Församlingens kassör, Gunnar Ståhlberg, och de anställda hjälper gärna till om du undrar över något.

Ge till församlingen

Bankgiro församlingen: 5862-0360
Församlingsnummer: 2208
Swish församlingen: 123 681 74 80